10 Ciri-Ciri Laki-Laki Baik Untuk Pasangan Hidup

10 Keahlian yang Dapat Membuat Wanita Terkesan)

Pria Baik Untuk Pasangan Hidup

Tipe Pria yang Baik Untuk Pasangan Hidup

1. Setia Mendengar

Punya pendengaran tapi tak mendengar, kadang kala untuk mendengarkan itu susah. Tetapi seorang isteri akan lebih suka jikalau mempunyai suami yang mau mendengar dongeng atau keluhan sang isteri. Bagi suami kadang kala untuk mendengarkan perkataan isteri sering dianggap tidak penting tetapi yang diinginkan oleh sang isteri hanyalah perkataan beliau di dengar dan difahami saja.

2. Menghargai

Semua insan tentu ingin dihargai, termasuk juga isteri. Seorang suami yang selalu menghargai isteri baik dalam perilaku maupun perkataan tentu akan selalu dirindukan oleh seorang isteri. Penghargaan yang dibutuhkan oleh isteri bukanlah mahal atau besar, awali dengan perbuatan-perbuatan kecil atau sepele menyerupai memperlihatkan kebanggaan jikalau sang istri memasak atau memberi ciuman selamat pagi.

3. Tidak Suka Menyalahkan

Seorang isteri juga insan yang tak luput dari kesalahan, ketika sang isteri berbuat kesalahan, sang suami sebaiknya menegur dengan perilaku yang cerdas, tidak dengan bernafsu atau menyalahkan hingga keluar emosi yang berlebihan. Daripada marah-marah kepada isteri sebaiknya menanyakan/meminta klarifikasi dari sang isteri kenapa berbuat itu dan memberi nasihat supaya tidak terulang lagi.

4. Bisa mendapatkan pendapat isteri

Suami sebagai kepala keluarga, sebaiknya tidak bersikap absolut tetapi sebaliknya suami sanggup mendengar dan mendapatkan pendapat dari isteri jikalau pendapat itu memang merupakan keputusan yang terbaik. Suami isteri perlu memutuskan suatu keputusan secara gotong royong tidak sepihak dan sang isteri harus memahami apa-apa yang diputuskan oleh suami.

5. Sayang diri sendiri

Kalau suami mencintai isteri dan keluarga, tentu isteri juga ingin supaya sang suami juga mencintai diri sendiri. Seperti menjaga kesehatan, referensi makan, tidur yang cukup, dan tidak merokok.

6. Pulang dengan senyuman

Tekanan di daerah kerja tidak menciptakan sang suami membawa perasaan itu didalam rumah, kerja yang menciptakan stress atau meletihkan tetapi ketika hingga di rumah semuanya dihiasi dengan senyuman, sehingga isteri tidak menjadi sedih atau salah bersikap.Jika ada problem di daerah kerja, suami bisa membuatkan dongeng kepada isteri dan isteri pun bisa menjadi motivasi atau memberi sokongan kepada suami yang sedang menghadapi masalah.

7. Romantis

Isteri mana yang tidak senang mempunyai suami yang penuh kasih sayang , perhatian dan romatis. Memang agak susah mengharapkan suami memperlihatkan rasa sayang dan cinta kepada isteri setiap hari. Tetapi suami bisa melakukannya pada ketika tertentu, misal ulangtahun pernikahan, atau hari ulang tahun isteri. Sesekali suami mengajak isteri untuk keluar berduaan .

8. Membantu urusan rumah tangga dan anak

Inilah suami idaman yang ditunggu oleh para isteri, iaitu suami yang mau membantu dan melaksanakan kerja rumah tangga. Disela-sela kesibukan mencari nafkah, suami masih ‘sempat’ meluangkan waktu untuk membantu isteri dan anak.

9. Senantiasa menambah ilmu rumah tangga

Biasanya sang isteri yang mencari isu berkenaan dengan rumah tangga, tetapi alangkah baiknya kalau sang suami juga mencari isu dan ilmu mengenai rumah tangga..

10. Sabar dan Rendah Hati

Sabar dan rendah hati tentunya merupakan hal yang sangat di impikan oleh kaum wanita. bisa menjaga emosi dan tidak sombong terhadap sesama pastilah prilaku dambaan seorang wanita. 

Nah, menyerupai itulah info perihal ciri-ciri laki-laki yang baik untuk dijadikan suami. semoga info kali ini sanggup membantu anda dalam memilih pilihan yang tepat. Kunjungi tiap hari membuatkan 10 untuk Tetap update 10 info terbaru setiap hari. Thanks atas kuunjungan anda.

Lihat juga: 10 Ciri-Ciri Wanita Baik Untuk Pasangan Hidup
Tag : Love
0 Komentar untuk "10 Ciri-Ciri Laki-Laki Baik Untuk Pasangan Hidup"

Back To Top